Η εκπομπή Ένας Σταθμός Ταξί στα FM, ήταν μια εκπομπή για τον εργαζόμενο ιδιοκτήτη ταξί, με νέα γύρω από το επάγγελμά του. Παραγωγός και παρουσιαστής της εκπομπής ήταν ο Αντώνης Αρβανίτης. Μεταδιδόταν κάθε Σάββατο, πρωινές ώρες, επί τέσσερα σχεδόν χρόνια (Δεκέμβριος 1991 – Οκτώβριος 1995) συνεχώς και είχε διάρκεια που κατά καιρούς κυμαινόταν από 1 έως 2 ώρες. Ξεκίνησε σαν ένθετο στην Σαββατιάτικη εκπομπή του Νίκου Χειλαδάκη στον Ρ/Σ Κανάλι 8 101 FM, και στην συνέχεια ακολούθησε αυτόνομη πορεία.
Στις αρχές
της δεκαετίας του 1990 στην μπάντα των FM οι Ρ/Σ ήταν οι διπλάσιοι από τους σημερινούς, με αποτέλεσμα να
μαίνεται ένας πόλεμος μεταξύ τους για το ποιος θα ακουστεί. Προσπαθώντας να
βρει έναν σταθμό χωρίς προβλήματα, η εκπομπή μετακόμιζε σε άλλο σταθμό κατά
διαστήματα. Πέρασε από το Κανάλι 2 (87,2 FM), το Studio
2 (104,2 FM) και τέλος
τον Μανία FM.
Για ένα
διάστημα το 1995, ο Ρ/Σ του Γαλαξιδίου αναμετέδιδε την εκπομπή.
Η εκπομπή
ήταν ένα ακουστικό περιοδικό για ζητήματα που αφορούν τον εργαζόμενο στο ταξί:
από θέματα υγείας και φυσικής κατάστασης μέχρι ζητήματα ασφαλείας του οδηγού
ταξί. Υπήρχαν ειδήσεις για τα ταξί όχι μόνο από την Αθήνα, αλλά από όλη την
Ελλάδα, και σιγά-σιγά συμπεριλήφθηκαν ειδήσεις από την Κύπρο, από χώρες της
Ευρώπης, και ακόμα τις ΗΠΑ και τον Καναδά, ιδιαίτερα το Κεμπέκ. Αλλά όχι μόνο.
Μετέφερε προς την ηγεσία τον παλμό της βάσης, έδινε βήμα για την ζύμωση νέων
ιδεών, και έφερνε εκπροσώπους του κράτους να μιλήσουν απ’ ευθείας στον κόσμο
του ταξί.
Η εκπομπή
κάλυψε δημοσιογραφικά:
· Τέσσερα ετήσια συνέδρια της ευρωπαϊκής
ομοσπονδίας ταξί (CET):
Αθήνα 1992, Ρώμη 1993, Πάφος 1994 και Σαν Σεμπαστιάν 1995.
· Συνέδρια και δράσεις της ελληνικής ομοσπονδίας
ταξί, όπως και όλη την δράση του ΣΑΤΑ (εκλογές, Γ.Σ., Δ.Σ., απεργίες, στο
διάστημα των τεσσάρων ετών της ύπαρξής της, φιλοξενώντας στελέχη αλλά και απλά
μέλη που εξέφραζαν ελεύθερα την γνώμη τους.
Η μετάδοση
ηχογραφημένων ρεπορτάζ από όλες αυτές τις δράσεις, ιδιαίτερα την Ευρώπη, έκανε
μεγάλη εντύπωση στους ακροατές (ως ειδικό κοινό) εκείνη την εποχή, καθώς με
αυτό τον τρόπο βίωναν την αίσθηση ότι μετείχαν και αυτοί.
Μετά από 30
χρόνια, όσοι μετείχαμε σε αυτές τις εκπομπές – ακόμα και σαν ακροατές – και
ζούμε ακόμα, μπορούμε να τις θυμόμαστε μόνο με τρυφερότητα. Για τους άλλους
είναι μετάβαση σε μια άλλη εποχή που πέρασε ανεπιστρεπτί. Μια κλεφτή ματιά στο
παρελθόν και στον τρόπο σκέψης που είχαμε τότε. Για τους νεότερους, και μάλιστα
τους ενδιαφερόμενους, θέλω να πιστεύω ότι είναι σχολείο. Συνδικαλιστικό σχολείο. Οι σημερινοί έχουν την δυνατότητα για αυτό που δεν
μπορούσε να συμβεί άλλες εποχές, "ζωντανή" επαφή με ανθρώπους που είχαν υπεύθυνη θέση και
πέρασαν από την ζωή. Να ακούσουν τι έχουν να τους πουν για πολλά ζητήματα.
Όλοι οι
συντελεστές της εκπομπής (κρυφοί και φανεροί, συνειδητοί και μη) ήμασταν ερασιτέχνες, με φλόγα, με μεράκι, αλλά
ερασιτέχνες, και οι σταθμοί που ήμασταν ήταν τραγικοί. Τους ευχαριστώ όλους και έναν-έναν από καρδιάς: Μαργαρίτα, Στέλιο (αδελφός), Σοφία, Λευτέρη, και τον άλλο Λευτέρη. Δεν ξέρω σήμερα που είστε και τι κάνετε, αλλά εύχομαι τα καλύτερα.
Οι
ηχογραφήσεις έχουν γίνει από ακροατές στο σπίτι τους και όχι στο στούντιο από
εσωτερική ηχογράφηση. Έτσι στα λάθη και τις ατέλειες της εκπομπής προστέθηκαν
και λάθη που έκαναν αυτοί που είχαν αναλάβει το έργο να γράψουν την εκπομπή την
ώρα που γινόταν.
Είμαστε
περήφανοι για τα λάθη μας και τα αγαπάμε.
Αντώνης Αρβανίτης, 5-12-2021.
Αρχείο Εκπομπής Ένας Σταθμός Ταξί στα FM
Ιστορία που
δεν αφορά κανένα πλέον. Μόνο τους περίεργους και αυτούς που θα ήθελαν να
επωφεληθούν για να μάθουν. Γιατί πρόκειται για σχολείο. Για μίμηση ή αποφυγή το
ίδιο κάνει.
#028. 13-06-1992. ΑΠΕΛΕΥΘΈΡΩΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΙ. Σχετικό είναι και το:
Έκτακτο Δ.Σ. ΣΑΤΑ 12-06-1992.
Να σημειώσουμε εδώ ότι τον Φεβρουάριο του 1992 έγινε στην Αθήνα (Ζάππειο) το 4ο συνέδριο της CET. Αυτό το συνέδριο η τότε ηγεσία του ταξί (Μπαντουράκης) το χρησιμοποίησε ενάντια στον ΦΠΑ. Στο συνέδριο ήρθαν και χαιρέτισαν ο υπουργός Μεταφορών Γκελεστάθης και ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Σαρλής Παύλος. Ο Σαρλής είπε ότι κάτι τρέχει στις Βρυξέλλες, ξυπνάτε, ετοιμάζουν δουλειές. Αυτοί ενδιαφέρονταν μόνο για το ΦΠΑ. Δεν είχαν άλλο ευρωπαϊκό θέμα. Το καλοκαίρι του 1992 οι Μάνος και Ανδριανόπουλος απελευθέρωσαν το ταξί.
#029. 20-06-1992. Συνέχεια με την Απελευθέρωση χωρίς απεργία. Γίνονται προτάσεις για να αποκρούσουν οι ταξιτζήδες την εισβολή εταιριών ταξί. Μιλούν Χρήστος Πέτρου, Λευτέρης Τερζάκης, Γιώργος Κίτσιος.
#134.
04-06-1994. Συνέντευξη του βουλευτή του ΚΚΕ Δήμου Κουμπούρη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.