Ένας Σταθμός Ταξί στα FM

 Η εκπομπή Ένας Σταθμός Ταξί στα FM, ήταν μια εκπομπή για τον εργαζόμενο ιδιοκτήτη ταξί, με νέα γύρω από το επάγγελμά του. Παραγωγός και παρουσιαστής της εκπομπής ήταν ο Αντώνης Αρβανίτης. Μεταδιδόταν κάθε Σάββατο, πρωινές ώρες, επί τέσσερα σχεδόν χρόνια (Δεκέμβριος 1991 – Οκτώβριος 1995) συνεχώς και είχε διάρκεια που κατά καιρούς κυμαινόταν από 1 έως 2 ώρες. Ξεκίνησε σαν ένθετο στην Σαββατιάτικη εκπομπή του Νίκου Χειλαδάκη στον Ρ/Σ Κανάλι 8 101 FM, και στην συνέχεια ακολούθησε αυτόνομη πορεία.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 στην μπάντα των FM οι Ρ/Σ ήταν οι διπλάσιοι από τους σημερινούς, με αποτέλεσμα να μαίνεται ένας πόλεμος μεταξύ τους για το ποιος θα ακουστεί. Προσπαθώντας να βρει έναν σταθμό χωρίς προβλήματα, η εκπομπή μετακόμιζε σε άλλο σταθμό κατά διαστήματα. Πέρασε από το Κανάλι 2 (87,2 FM), το Studio 2 (104,2 FM) και τέλος τον Μανία FM.

Για ένα διάστημα το 1995, ο Ρ/Σ του Γαλαξιδίου αναμετέδιδε την εκπομπή.

Η εκπομπή ήταν ένα ακουστικό περιοδικό για ζητήματα που αφορούν τον εργαζόμενο στο ταξί: από θέματα υγείας και φυσικής κατάστασης μέχρι ζητήματα ασφαλείας του οδηγού ταξί. Υπήρχαν ειδήσεις για τα ταξί όχι μόνο από την Αθήνα, αλλά από όλη την Ελλάδα, και σιγά-σιγά συμπεριλήφθηκαν ειδήσεις από την Κύπρο, από χώρες της Ευρώπης, και ακόμα τις ΗΠΑ και τον Καναδά, ιδιαίτερα το Κεμπέκ. Αλλά όχι μόνο. Μετέφερε προς την ηγεσία τον παλμό της βάσης, έδινε βήμα για την ζύμωση νέων ιδεών, και έφερνε εκπροσώπους του κράτους να μιλήσουν απ’ ευθείας στον κόσμο του ταξί.

Η εκπομπή κάλυψε δημοσιογραφικά:

·   Τέσσερα ετήσια συνέδρια της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ταξί (CET): Αθήνα 1992, Ρώμη 1993, Πάφος 1994 και Σαν Σεμπαστιάν 1995.

·   Συνέδρια και δράσεις της ελληνικής ομοσπονδίας ταξί, όπως και όλη την δράση του ΣΑΤΑ (εκλογές, Γ.Σ., Δ.Σ., απεργίες, στο διάστημα των τεσσάρων ετών της ύπαρξής της, φιλοξενώντας στελέχη αλλά και απλά μέλη που εξέφραζαν ελεύθερα την γνώμη τους.

Η μετάδοση ηχογραφημένων ρεπορτάζ από όλες αυτές τις δράσεις, ιδιαίτερα την Ευρώπη, έκανε μεγάλη εντύπωση στους ακροατές (ως ειδικό κοινό) εκείνη την εποχή, καθώς με αυτό τον τρόπο βίωναν την αίσθηση ότι μετείχαν και αυτοί. 

Εκτός από τις ειδήσεις, η εκπομπή φρόντιζε και την ψυχαγωγία των ακροατών της μεταδίδοντας συχνά-πυκνά, ανάμεσα στα άλλα, τραγούδια από καινούργιες κυκλοφορίες δίσκων των μεγαλύτερων εταιριών, κρατώντας τους και από αυτή την πλευρά ενήμερους. 

Επίσης, όταν η εκπομπή τερμάτισε τον κύκλο της, βρήκε μιμητές. Εμφανίστηκαν στα FM εκπομπές παρόμοιες με τον Σταθμό των Ταξί, και μπράβο τους. Αυτό σημαίνει ότι οι συνεχιστές θεώρησαν ότι η εκπομπή είχε αφήσει κενό που έπρεπε να καλυφθεί. Η τέτοια ανάγνωση αποτελεί αναμφίβολα τίτλο τιμής για ένα εγχείρημα που ήταν πρωτοποριακό στο ξεκίνημά του. 

Μετά από 30 χρόνια, όσοι μετείχαμε σε αυτές τις εκπομπές – ακόμα και σαν ακροατές – και ζούμε ακόμα, μπορούμε να τις θυμόμαστε μόνο με τρυφερότητα. Για τους άλλους είναι μετάβαση σε μια άλλη εποχή που πέρασε ανεπιστρεπτί. Μια κλεφτή ματιά στο παρελθόν και στον τρόπο σκέψης που είχαμε τότε. Για τους νεότερους, και μάλιστα τους ενδιαφερόμενους, θέλω να πιστεύω ότι είναι σχολείο. Συνδικαλιστικό σχολείο. Οι σημερινοί έχουν την δυνατότητα για αυτό που δεν μπορούσε να συμβεί άλλες εποχές, "ζωντανή" επαφή με ανθρώπους που είχαν υπεύθυνη θέση και πέρασαν από την ζωή. Να ακούσουν τι έχουν να τους πουν για πολλά ζητήματα.

Όλοι οι συντελεστές της εκπομπής (κρυφοί και φανεροί, συνειδητοί και μη) ήμασταν ερασιτέχνες, με φλόγα, με μεράκι, αλλά ερασιτέχνες, και οι σταθμοί που ήμασταν ήταν τραγικοί. Τους ευχαριστώ όλους και έναν-έναν από καρδιάς: Μαργαρίτα, Στέλιο (αδελφός), Σοφία, Λευτέρη, και τον άλλο Λευτέρη. Δεν ξέρω σήμερα που είστε και τι κάνετε, αλλά εύχομαι τα καλύτερα. Φυσικά να μην ξεχάσω τον μέγα χορηγό της εκπομπής Σπύρο Τζέμο και όλους τους διαφημιζόμενους. Και πάλι σας ευχαριστώ όλους. Σας τιμώ και σας ευχαριστώ σαν συνεργάτες, όμως πάνω απ' όλα ευχαριστώ τους ακροατές που σταθήκαν δίπλα σε τόσες μετακινήσεις της εκπομπής. 

Οι ηχογραφήσεις έχουν γίνει από ακροατές στο σπίτι τους και όχι στο στούντιο από εσωτερική ηχογράφηση. Έτσι στα λάθη και τις ατέλειες της εκπομπής προστέθηκαν και λάθη που έκαναν αυτοί που είχαν αναλάβει το έργο να γράψουν την εκπομπή την ώρα που γινόταν.

Είμαστε περήφανοι για τα λάθη μας και τα αγαπάμε.

Αντώνης Αρβανίτης, 5-12-2021.

Αρχείο Εκπομπής Ένας Σταθμός Ταξί στα FM

Ιστορία που δεν αφορά κανένα πλέον. Μόνο τους περίεργους και αυτούς που θα ήθελαν να επωφεληθούν για να μάθουν. Γιατί πρόκειται για σχολείο. Για μίμηση ή αποφυγή το ίδιο κάνει. 

#001, 07-12-1991. Συνέντευξη Μιχάλης Νικολαΐδης, πρόεδρος πρατηριούχων υγραερίου Ελλάδος, παρέμβαση Λευτέρη Τερζάκη, υπεύθυνου Δημοσίων Σχέσεων ΣΑΤΑ.
#002. 14-12-1991. Συνέντευξη Γιάννης Κρεμμύδας, πρόεδρος Συν/μού ΠΡΟΟΔΟΣ.
#003. 21-12-1991. Ευχές για τις γιορτές στελεχών του ΣΑΤΑ.
#004. 28-12-1991. Magazino: το ταξί στον κόσμο. Συνέντευξη Δημήτρης Τσικρικός πρόεδρος Ρ/Τ Πυρσός. 
#005. 04-01-1992. Παιδική πρωτοχρονιάτικη γιορτή ΣΑΤΑ 1992, συνέντευξη Ρ/Τ ΕΝΟΤΗΤΑ. Ακούγονται οι συνάδελφοι: Καλοκύρης Θωμάς, Μπαντουράκης Μανώλης, Χρήστος Πέτρου, Στράτος Νταγκουνάκης, Μπίτσικας Παναγιώτης, Κώστας Λαΐνης, Λιόσης Δημοσθένης, … Ευάγγελος, Τερζάκης Λευτέρης, Κρεμμύδας Γιάννης, Κωβαίος Δημήτρης, Αργυρόπουλος Νίκος. Ο Στέλιος εντάσσεται στην εκπομπή. 
#006. 11-01-1992. Εφ' όλης της ύλης συνέντευξη του Κώστα Λαΐνη, προέδρου (τότε) του ΣΑΤΑ.
#007. 18-01-1992. 

#028. 13-06-1992. ΑΠΕΛΕΥΘΈΡΩΣΗ ΤΩΝ ΤΑΞΙ. Σχετικό είναι και το: Έκτακτο Δ.Σ. ΣΑΤΑ 12-06-1992Γίνεται φανερό ότι οι ηγέτες του Ταξί (ΣΑΤΑ + Ομοσπονδία) αιφνιδιάστηκαν και δεν έχουν αντιπρόταση. Η γενική γραμμή είναι ένα ξερό “όχι και τίποτα άλλο. Διαφωνούν μόνο αν θα κάνουν άμεσα απεργία ή θα πάνε σε φίλους κυβερνητικούς βουλευτές να πείσουν την κυβέρνηση να το πάρει πίσω. Η γραμμή που υπερίσχυσε ήταν η δεύτερη και εκφράστηκε από τον Κ. Λαΐνη. Αν και αυτή η γραμμή πέτυχε, αφού η κυβέρνηση απέσυρε την επίμαχη τροπολογία χωρίς απεργία, ο Λαΐνης σαν πρόσωπο κατέρρευσε και δεν ανέκαμψε ποτέ. Όμως το θέμα εξακολουθούσε να υποβόσκει. Μερικά χρόνια αργότερα, το 1995, έσκασε μια ρουκέτα σε μια συνέντευξη του υφυπουργού Μεταφορών Χρ. Κοκκινοβασίλη. Και στη συνέχεια, όταν έγινε υπουργός μεταφορών ο Ρέππας, κάλεσε κάποια στιγμή τον τότε πρόεδρο του ΣΑΤΑ [που είχε εκλεγεί με σύνθημα να φτιάξουμε εταιρίες Α.Ε] και του έβαλε απροκάλυπτα το θέμα. Με δική μου εισήγηση η γραμμή που διαμορφώθηκε ήταν: Τι ζητάτε από την απελευθέρωση; Ζητάτε ανταγωνισμό και μέσα από αυτόν μείωση των τιμών και βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Αντί να κάνετε απελευθέρωση μπορούμε να τα προσφέρουμε εμείς μέσω των εταιριών ταξί που θέλουμε να δημιουργήσουμε εμείς οι ίδιοι αν μας το επιτρέψετε. Ο υπουργός δέχτηκε και αναγνώρισε ότι πρέπει να υπάρξει μια μεταβατική περίοδος. Η γραμμή αυτή έγινε στην αρχή δεκτή από ΠΑΣΚΕΤ, Μπαντουράκη, αλλά στην συνέχεια πολεμήθηκε προς όφελος των μεσιτών. Τελικά ηττήθηκε και εγώ έπαψα να ασχολούμαι με τον συνδικαλισμό των ταξί. Όταν η μεταβατική περίοδος έληξε χωρίς να γίνει κάτι, η συνέχεια δόθηκε από τον Ραγκούση όταν έγινε υπουργός, με τις ατέλειωτες απεργίες που γονάτισαν τον τουρισμό. Για μένα (πολιτικά μιλώντας) δεν είναι τυχαίο ότι τελικά ο τότε υπουργός και ο τότε πρόεδρος του ΣΑΤΑ βρέθηκαν στο ίδιο κόμμα (ΣΥΡΙΖΑ). Όμως το θέμα της Απελευθέρωσης δεν τελείωσε. Εξακολουθεί να υπάρχει και σήμερα. Κατά την προσωπική μου εκτίμηση η κυβέρνηση άλλαξε τακτική. Από την μετωπική σύγκρουση τώρα προτιμάει την σαλαμοποίηση. Την εφαρμόζει λίγο-λίγο και όλοι είναι ευχαριστημένοι.

Να σημειώσουμε εδώ ότι τον Φεβρουάριο του 1992 έγινε στην Αθήνα (Ζάππειο) το 4ο συνέδριο της CET. Αυτό το συνέδριο η τότε ηγεσία του ταξί (Μπαντουράκης) το χρησιμοποίησε ενάντια στον ΦΠΑ. Στο συνέδριο ήρθαν και χαιρέτισαν ο υπουργός Μεταφορών Γκελεστάθης και ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Σαρλής Παύλος. Ο Σαρλής είπε ότι κάτι τρέχει στις Βρυξέλλες, ξυπνάτε, ετοιμάζουν δουλειές. Αυτοί ενδιαφέρονταν μόνο για το ΦΠΑ. Δεν είχαν άλλο ευρωπαϊκό θέμα. Το καλοκαίρι του 1992 οι Μάνος και Ανδριανόπουλος απελευθέρωσαν το ταξί.

#029. 20-06-1992. Συνέχεια με την Απελευθέρωση χωρίς απεργία. Γίνονται προτάσεις για να αποκρούσουν οι ταξιτζήδες την εισβολή εταιριών ταξί. Μιλούν Χρήστος Πέτρου, Λευτέρης Τερζάκης, Γιώργος Κίτσιος.

#051. 21-11-1992. Η υγεία του ταξιτζή. Συνέντευξη με τον Ευάγγελο Καραγιάννη, καθηγητή Φυσικής Αγωγής. Βασιλάκης Λευτέρης για ΤΣΑ. 
#083. 12-06-1993. Συμμετέχουν μεταξύ άλλων 2 εν ενεργεία βουλευτές και ένας πρώην υπουργός του ΠΑ:ΣΟΚ: Γιάννης Διαμαντίδης, Γρηγόρης Νιώτης και Ευάγγελος Κουλουμπής. 
#100, 9-10-1993. Ακούγονται μεταξύ άλλων οι υποψήφιοι βουλευτές: Κώστας Λαΐνης (ΝΔ) και Νάσος Αλευράς (ΠΑΣΟΚ). Σχετική με το θέμα είναι και η συνέντευξη από τον Ανδρέα Βαρδουλάκη λίγες μέρες πριν. Εκείνη την εβδομάδα κάθε μέρα τα μεσημέρια, αλλά και πριν, έπαιρνα συνεντεύξεις από διαφόρους υποψήφιους: Απέργης ΝίκοςΑδρακτάς Παναγιώτης, Γρίβας Γιάννης, Σαψάλης Κώστας

#134. 04-06-1994. Συνέντευξη του βουλευτή του ΚΚΕ Δήμου Κουμπούρη.

16-09-1995. Έκθεση Πασαλιμανιώτη για τον Συνεταιρισμό ΠΡΟΟΔΟΣ, Ιταλικός Κανονισμός Ταξί στο Α΄ Μέρος, Λωρίδες στο Β΄ Μέρος, με Νίκο Γκαρέλη να βάλει κατά Μπαντουράκη. Ο Συνεταιρισμός είναι μια αμαρτωλή ιστορία. Ακούστε εδώ απόσπασμα από Γ.Σ. του Συν/μού στις 2-6-1993 για να μορφώσετε άποψη. Στο τέλος ερωτάται και απαντάει ο Κώστας Λαΐνης. Μην το χάσετε. Ακούστε επίσης εδώ συνέντευξη του συνάδελφου Λευτέρη Βασιλάκη στον Ηλία Καβαλιέρο του Αθήνα FM 99,2 στις 10-7-1996, για το θέμα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.