Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

Με δυσκολίες η απελευθέρωση του κλάδου των ταξί

Με δυσκολίες η απελευθέρωση του κλάδου των ταξί
Της Μαρίας Μόσχου
Άλλο ένα κλειστό επάγγελμα, του οδηγού – ιδιοκτήτη επιβατικού δημόσιας χρήσης (ταξί) φαίνεται ότι δεν θα «ανοίξει» μια και πάρα το γεγονός ότι η νομοθεσία που προβλέπει την έκδοση νέων αδειών είναι έτοιμη ωστόσο το ενδιαφέρον είναι ιδιαίτερα μειωμένο.


Μετά τη αποτυχία για άνοιγμα της αγοράς φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ όπου καμιά νέα άδεια δεν έχει εκδοθεί και περίπου το 50% των φορτηγών έχει παροπλιστεί λέγω μείωσης του έργου, και ο κλάδος των ταξί φαίνεται να μην προσελκύει πολλές αιτήσεις ανατρέποντας το άλλοτε τεράστιο ενδιαφέρον των πολιτών που πλήρωναν ακόμα και 250.000 ευρώ για να «αγοράσουν» μια άδεια ταξί.
Το κόστος της εγγυητικής επιστολής που έφτανε τα 5.000 ευρώ άλλα και η μείωση του έργου κατά 40% έως και 50%, σύμφωνα με την Ομοσπονδία ταξί, προκάλεσαν μειωμένο ενδιαφέρον για νέες άδειες στην Αττική.
Συνολικά στις Διευθύνσεις Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής, σε υλοποίηση του νόμου για την απελευθέρωση του κλάδου, κατατέθηκαν 131 αιτήματα για άδειες Επιβατικών Δημόσιας Χρήσης.
Τα αιτήματα που κατέθεσαν οι ενδιαφερόμενοι αφορούν στην απόκτηση νέας άδειας ταξί (Επιβατικό ΔΧ) ή τη μετατροπή υφιστάμενων αδειών ταξί σε οχήματα ειδικής μίσθωσης, δηλαδή άδειες για 6θέσια και 9θέσια επιβατηγά οχήματα τα οποία με τον νέο νόμο μπορούν να δρομολογηθούν.
Αναλυτικότερα όπως ανακοίνωσε η περιφέρεια Αττικής ζητήθηκαν:
-39 νέες άδειες ΕΔΧ
-67 νέες άδειες ειδικών μισθώσεων
-12 νέες άδειες ειδικών μισθώσεων ΑμΕΑ
-9 άδειες από μετατροπή υφιστάμενης άδειας ΕΔΧ σε ειδικών μισθώσεων
-4 άδειες από μετατροπή υφιστάμενης άδειας ΕΔΧ σε ειδικών μισθώσεων ΑμΕΑ.
Η καταληκτική προθεσμία για την κατάθεση των αιτήσεων ήταν η 28η Σεπτεμβρίου, ενώ η διαδικασία ελέγχου των δικαιολογητικών αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι την 15ηΟκτωβρίου.
Η σχετική απόφαση που θα ορίζει το συνολικό αριθμό των επιτρεπόμενων ταξί αναμένεται να έχει εκδοθεί ως το τέλος του μήνα από τον Περιφερειάρχη Αττικής.
Στην Περιφέρεια Αττικής υπάγονται η ενιαία έδρα της περιφέρειας Αττικής και οι ενιαίες έδρες της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων που περιλαμβάνουν τους Δήμους Κυθήρων, Αίγινας, Τροιζηνίας, Σαλαμίνας, Αγκιστρίου, Πόρου και Σπετσών.
Φορτηγά
Για απελευθέρωση «μαϊμού» κάνουν λόγο οι ιδιοκτήτες φορτηγών τονίζοντας ότι η κατάσταση σήμερα έχει «παροπλίσει» περίπου το 50% των φορτηγών τα οποία δεν έχουν τη δυνατότητα να εκτελέσουν μεταφορικό έργο.
Μάλιστα δεν είναι τυχαίο ότι ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Φορτηγών ΔΧ κ. Π. Σκουλικιδης τονίζει ότι η μείωση των τιμών δεν ήταν αποτέλεσμα της απελευθέρωσης του κλάδου αλλά του έντονου ανταγωνισμού μεταξύ των ιδιοκτητών φορτηγών για να παραμείνουν στην αγορά.
Πάντως η οικονομική κρίση φαίνεται να έχει ανατρέψει τα δεδομένα στην αγορά των φορτηγών όπου πλέον ο αθέμιτος ανταγωνισμός από ξένα φορτηγά και η μείωση του μεταφορικού έργου έχει οδηγήσει σε εξουθένωση τον κλάδο σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.