Σάββατο, 15 Σεπτεμβρίου 2012

ΟΧΙ στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων


Η κυβέρνηση σχεδιάζει την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων σε μιά εποχή με τόση ανεργία και με το συνδικαλιστικό κίνημα στην γωνία να μην μπορεί να ζητήσει αυξήσεις.
Τα εισιτήρια και γενικά τα έξοδα για μετάβαση από και προς την εργασία, είναι παράγοντας που υπεισέρχεται στο κόστος του ημερομισθίου. Επομένως αν δεν δοθεί ισόποση αύξηση έχουμε περαιτέρω μείωση του μεροκάματου ή του μισθού.



Για πρώτη φορά στην ιστορία του το συνδικαλιστικό κίνημα των εργαζομένων στα ΜΜΜ θα πρέπει να σταθεί στο ύψος του, να μην δεχθεί τις αυξήσεις, ούτε να μπαλώνει πλέον τα ελλείμματα ο κρατικός προϋπολογισμός, αλλά να πάρει μέτρα να κάνουν τις επιχειρήσεις που εργάζονται κερδοφόρες, αυξάνοντας την παραγωγικότητά τους, μειώνοντας το κόστος, ελαχιστοποιώντας τις ζημιές και προ πάντων κτυπώντας την εισιτηριοδιαφυγή, όχι με τις γνωστές γελοίες μεθόδους των ελέγχων που δεν αποδίδουν τελικά τίποτα, αλλά παίρνοντας μέτρα: Στο Μετρό π.χ. με το να περνάει ο επιβάτης από τουρνικέ μόνο, όπως στο Παρίσι, για να πάει στις πλατφόρμες χτυπώντας εισιτήριο ή στα λεωφορεία να επιβιβάζονται οι επιβάτες από μπροστά μόνο, όπως συμβαίνει σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο χτυπώντας το εισιτήριο μπροστά στον οδηγό και να αποβιβάζονται από πίσω.
Με την μέθοδο της παράλογης και υπέρογκης αύξησης τα ελλείμματα που δημιουργούν όσοι δεν έχουν εισιτήριο θα τα πληρώσουν, όπως πάντα, όσοι προσπαθούν να είναι νόμιμοι. Τα εύκολα θύματα δηλαδή.



Πιο συγκεκριμένα:

Από την αρχή του 2013, τα εισιτήρια θα ακριβύνουν κατά 25%, και το ενιαίο εισιτήριο (για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς) θα κοστίζει 1,75- 1,80 ευρώ από 1,40 ευρώ σήμερα.
Η τιμή του εισιτηρίου σε λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ, θα αυξηθεί σε 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ, ενώ τα εισιτήρια με μειωμένη τιμή (φοιτητών, πολυτέκνων, κ.ά.), θα ακριβύνουν σε 0,90 ευρώ από 0,75 ευρώ σήμερα.
Ανάλογες αυξήσεις θα υπάρξουν στα εισιτήρια του προαστιακού σιδηρόδρομου και των τρένων του ΟΣΕ.


Όσον αφορά τα επίπεδα εισιτηριοδιαφυγής:



Σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις των αρμοδίων, η εισιτηριοδιαφυγή στο λεκανοπέδιο Αττικής, φτάνει το 15% για τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ), ενώ στα άλλα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, (Λεωφορεία και Τρόλεϊ) ανέρχεται στο 20%, δηλαδή ένας στους πέντε επιβάτες δεν αγοράζει εισιτήριο.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι απώλειες εσόδων για το σύνολο των εταιρειών τού ομίλου ΟΑΣΑ και του Προαστιακού, εκτιμάται από 25 έως 37,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Ανάλογη είναι η εικόνα και στη Θεσσαλονίκη, όπου -σύμφωνα με τα στοιχεία τού ΟΑΣΘ- η εισιτηριοδιαφυγή εκτιμάται στο 15-20% και η σχετική απώλεια εισπράξεων γύρω στα 15 με 20 εκατ. ευρώ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.